Wielkie badanie
W ramach kolejnego działania w programie "Szkoła globalna" uczniowie każdej klasy otrzymali ankiety i każda klasa na własną rękę bada wiele obszarów działania naszej placówki.
Ankieta została podzielona na 3 sekcje:
Sekcja 1: Działania na rzecz praw wszystkich ludzi
Ta sekcja bada, jak długo uczycie się w szkole o zagadnieniach globalnych, na jakich przedmiotach uczycie się o nich oraz czy kiedykolwiek braliście udział w jakiejś akcji o tej tematyce.
Im więcej uczymy się o zagadnieniach globalnych, tym bardziej prawdopodobne jest, że weźmiemy udział w akcji na rzecz zmniejszania biedy i wspierania praw wszystkich ludzi np. prawa do edukacji, zdrowia, jedzenia, schronienia i poczucia bezpieczeństwa.
Sekcja 2: Działania na rzecz bardziej sprawiedliwego handlu
Ta sekcja bada ilość produktów pochodzących ze sprawiedliwego handlu kupowanych przez naszą szkołę. Poszukujecie produktów żywnościowych i przetworzonych, które pomagają zredukować ubóstwo w skali globalnej poprzez to, że są sprawiedliwe dla ich producentów, sprawiedliwe dla środowiska.
Znaczek "Fair Trade" gwarantuje, że farmerzy w krajach Południa dostaną uczciwą zapłatę za swoją pracę. Jednakże nie wszystkie produkty pochodzące ze sprawiedliwego handlu noszą ten znaczek.
Sekcja 3: Działania na rzecz ochrony środowiska
W tej sekcji badacie, jak dużo energii zużywa nasza szkoła. Kiedy używamy energię pochodzącą ze źródeł nieodnawialnych, dwutlenek węgla jest emitowany do atmosfery. To prowadzi do zmian w światowym klimacie takich jak poważne burze czy długotrwałe susze, które dotykają w największym stopniu kraje Południa.
Sprzęt elektroniczny, oświetlenie, ogrzewanie i transport zużywa energię bezpośrednio. Natomiast transportowanie żywności do szkoły, oczyszczanie, pompowanie i podgrzewanie wody oraz likwidacja odpadów zużywa energię w mniej oczywisty, pośredni sposób.
Te obszary czekają na zbadanie. Wkrótce podamy wyniki badania.
Podziel się tym wpisem
Dodaj do:
Adres:
Na forum:
HTML:

Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.