Spotykamy się raz w tygodniu na terenie naszego gimnazjum. Nasze zajęcia trwają 40 minut. Uczniowie przychodzą chętnie. Biorą udział w proponowanej tematyce zajęć.
Na naszych spotkaniach mówimy o sposobach komunikacji, w tym alternatywnej komunikacji, czyli sposobie porozumiewania się wśród osób z problemami w codziennym funkcjonowaniu, czyli obarczonymi chorobami genetycznymi, udarami, powikłaniami dotyczącymi problemów nowotworowych – w tym z uszkodzeniami CUN, czyli centralnego układu nerwowego.
Mówimy też o tym, co dotyczy nas – czyli poznajemy układ naszych artykulatorów. Praktycznie stosujemy się do zaleceń prawidłowego oddechu. Stąd pomysł na parę takich spotkań w klasie Ia (wśród osób chętnych).
Po opanowaniu prawidłowego toru oddechowego i właściwego gospodarowania powietrzem przy wydechu można rozpocząć ćwiczenia fonacyjne (głosowe) i artykulacyjne. Ważną składową tych ćwiczeń jest uruchomienie i prawidłowe wykorzystanie rezonatorów Systematyczne wykonywanie zaproponowanych uczniom ćwiczeń pozwoli na opanowanie prawidłowej emisji głosu, umożliwiając optymalną pracę narządu głosu w codziennych warunkach.
Na zdjęciach uwieczniliśmy nasze spotkania. Możecie się zapoznać z proponowanymi ćwiczeniami logopedycznymi w tematyce opanowania prawidłowego toru oddechowego w pozycji stojącej i leżącej.
Prowadząca: Grażyna Paracka, neurologopeda
Podziel się tym wpisem | |
Dodaj do: |
|
Adres: | |
Na forum: | |
HTML: | |