Uczniowie z klasy Ia ćwiczyli prawidłowe oddychanie

Spotykamy się raz w tygodniu na terenie naszego gimnazjum. Nasze zajęcia trwają 40 minut. Uczniowie przychodzą chętnie. Biorą udział w proponowanej tematyce zajęć.

Na naszych spotkaniach mówimy o sposobach komunikacji, w tym alternatywnej komunikacji, czyli sposobie porozumiewania się wśród osób z problemami w codziennym funkcjonowaniu, czyli obarczonymi chorobami genetycznymi, udarami, powikłaniami dotyczącymi problemów nowotworowych – w tym z uszkodzeniami CUN, czyli centralnego układu nerwowego.

Mówimy też o tym, co dotyczy nas – czyli poznajemy układ naszych artykulatorów. Praktycznie stosujemy się do zaleceń prawidłowego oddechu. Stąd pomysł na parę takich spotkań w klasie Ia (wśród osób chętnych).       

Po opanowaniu prawidłowego toru oddechowego i właściwego gospodarowania powietrzem przy wydechu można rozpocząć ćwiczenia fonacyjne (głosowe) i artykulacyjne. Ważną składową tych ćwiczeń jest uruchomienie i prawidłowe wykorzystanie rezonatorów Systematyczne wykonywanie zaproponowanych uczniom ćwiczeń pozwoli na opanowanie prawidłowej emisji głosu, umożliwiając optymalną pracę narządu głosu w codziennych warunkach.       

Na zdjęciach uwieczniliśmy nasze spotkania. Możecie się zapoznać z proponowanymi ćwiczeniami logopedycznymi w tematyce opanowania prawidłowego toru oddechowego w pozycji stojącej i leżącej.

Prowadząca: Grażyna Paracka, neurologopeda

Podziel się tym wpisem
Dodaj do:
Adres:
Na forum:
HTML:

Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.