mPotęga - Spotkanie z dietetyczką, czyli liczby w naszym zdrowiu

Dnia  15.10.2015 roku o godzinie 9:45 odbyło się spotkanie pod tytułem "Liczby w naszym zdrowiu", które zorganizowano w ramach projektu "Matematyka kluczem do sukcesu" w ramach programu mPotęga.

Zajęcia prowadziła pani dietetyk - Agnieszka Danielewicz. Na początku Pani się przedstawiła, powiedziała o czym będą zajęcia oraz jak je poprowadzi.  Pani zadawała nam różne pytania, np.: Czy zjedliśmy dziś śniadanie przed wyjściem z domu do szkoły?Czy mamy dziś ze sobą drugie śniadanie do szkoły? Czy mamy w nich choć jeden produkt pszenny, żytni, orkiszowy lub ryżowy? Z czego się składa nasze dzisiejsze śniadanie? Czy uważamy, że picie wody jest ważne? Czy mamy dziś ze sobą czystą wodę do szkoły? Ile średnio szklanek wody lub herbaty pijemy w ciągu dnia? Czy uważamy, że słodzone i gazowane napoje są zdrowe? Skoro uważamy, że nie są to czemu je pijemy? Czy często pijamy takie niezdrowe napoje?

Jednym z najbardziej intrygujących pytań było: "Czym jest dla nas zdrowie i dlaczego o nie dbamy?". Trudne zagadnienie, dlatego też Pani postanowiła nam pomóc. Zaczęła od tego, że na świecie wielu ludzi umiera przedwcześnie. To wiedzieliśmy, ale Pani Aga powiedziała nam: dlaczego? Dlatego, że nie dbają o swoją dietę i o swoje zdrowie. Często też chorują na choroby typu: miażdżyca, cukrzyca, rak oraz niedożywienie. Dziennie człowiek powinien dostarczyć do organizmu ponad 60różnych składników. W przeciwnym razie może nas czekać jedna z powyżej wymienionych chorób.

Jeśli chcemy mieć wymarzoną, świetlaną przyszłość - upragnioną prace, dom, rodzinę oraz inne sukcesy życiowe, już teraz musimy dbać o siebie. Nasza dieta oraz poziom aktywności fizycznej, mają na nią ogromny wpływ. Aktywność fizyczna jest jednym z najważniejszych czynników prawidłowej przemiany materii oraz spalania kalorii. Jeśli ruchu jest za mało, grozi nam otyłość i nadwaga. Gdy poziomaktywności fizycznej jest odpowiedni względem diety, to nic "nam nie grozi". Chyba, że dieta jest nieprawidłowa (np. w skład posiłków wchodzą głównie niezdrowe rzeczy, posiłki odbywają się o nieregularnych godzinach i są spożywane bez ciepłej herbaty, wody lub zdrowego soku).

Jeśli ktoś ma stałą niedowagę to takie życie nie jest bajką. Płaski brzuch jest, ale przez niego może grozić nam anoreksja lub anemia. Pani Aga powiedziała nam też o prawidłowym BMI, o tym kiedy jest prawidłowe i jak je obliczyć. Opowiedziała nam również, jakie warzywa i owoce odpowiadają poszczególnym zadaniom w naszym organizmie. Jest to prosty schemat: 
Czerwony - działają na prawidłową pracę serca, 
Żółty i pomarańczowy - na cerę i wzrok, 
Zielony - oczyszczają jelita, 
Białe - odporność.

Średnio w ciągu dnia powinniśmy jeść 4-5 posiłków: 
— Śniadanie w domu. 
— Drugie śniadanie w szkole (najlepiej w odstępie ok. 3 godzin od pierwszego posiłku) 
— Obiad 
— Podwieczorek (ewentualnie) 
— Kolacja (o 5% mniejszą od śniadania).

Dzięki spotkaniu z Panią Agą dowiedzieliśmy się wielu ciekawych rzeczy o prawidłowej diecie i o zdrowym sposobie żywienia. Oby ta wiedza została spożytkowana.

Marysia Reclaf z klasy Ie


Podziel się tym wpisem
Dodaj do:
Adres:
Na forum:
HTML:

Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.